


校内のとある場所に小川が出現しました。正しくは、草に覆われ存在すら忘れられていた壁泉が姿をあらわし水の流れが復活したのです。この小川は課題研究に取り組むグループが、実験場として整備したもので、生徒はここに生物が棲み着くか観察を続けるそうです。
よく見ると、小川のほとりには一艘の筏が置かれていました。だれが何のためにそうしたのかはわかりませんが、その筏は課題解決への船出を待っているように見えました。
A small stream has appeared in a hidden corner of the school grounds — or more precisely, a long-forgotten wall fountain, once overgrown with grass, has reemerged and its flow of water has been restored. This stream was cleared and prepared as an experimental site by a group of students engaged in project-based research. They plan to observe whether any living creatures will come to inhabit the area.
Looking closely, you might notice a small raft placed along the stream. No one knows who put it there or why, but it seems to be quietly waiting — ready to set sail toward solving real-world problems.

