1年間の学習のまとめとして、地域の魅力、課題、その課題を解決するアイデアを考えて授業中に発表しました。食べ物や自然、ウィンタースポーツ、伝統工芸などの魅力を改めて発見できたのではないでしょうか。3年生では農林高校での学びの集大成として課題研究の発表会があります。それに向けて着実に力をつけていってほしいです。

As a culmination of their hands-on learning, students explored the attractions of the region, identified local challenges, and presented their ideas for solving these issues in class. Through this process, they likely rediscovered the attractions of the region’s food, nature, winter sports, and traditional crafts.

In their third year, students will showcase the results of their studies at their Projects Studies Presentation. We hope they continue to build their knowledge and skills as they study and prepare for this important event.

地域課題の解決策を示す生徒
地域の魅力を示す生徒
北信州の魅力を示す生徒
地域課題の解決策を示す生徒