

3年生の英語の授業では、2学期から英語でSDGsについて学んできました。これまでの学習を踏まえ、生徒各自の興味のある課題について調べて解決策のプレゼンテーションを行いました。トピックは、食品ロス、村の人口減少、エネルギー、教育の質向上、ウクライナ侵攻など、多岐にわたりました。農業の授業でも鍛えているプレゼンの力やSDGsの学びを活用し、英語で自信をもって発表を行うことができました。英語の授業においても、地域や世界の課題へ高い関心もち、学習を進めることができたようです。
Third-year students who take English have been studying the SDGs (Sustainable Development Goals) in English since the second semester. Based on their studies, each student researched a topic of personal interest and gave a presentation proposing solutions. The presentation topics were diverse, including food loss, population decline in rural areas, energy challenges, improving educational quality, and the Russia-Ukraine conflict. Drawing on their SDG studies and presentation skills developed in agriculture classes, the students confidently presented their ideas in English. This experience not only showcased their language abilities but also their commitment to addressing critical issues.

